Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål

Synpunkter, klagomål och beröm ger oss värdefull information om vad ni tycker och möjlighet för oss
att förbättra verksamheten. Vår strävan är att vi ska ha ett öppet klimat där alla känner sig trygga i
att prata direkt med den det gäller. Vi ska här försöka klargöra vad man gör om man upplever att det
inte räcker, hur man går vidare, eller om man inte vet vem man ska vända sig till i olika frågor.

Du börjar alltså med att prata med nr. 1. Om du upplever att det inte hjälper går du vidare till nr. 2 och i sista hand till nr. 3.

Synpunkter/kritik mot enskild personal
1. Prata med den person det berör
2. Prata med rektor
3. Prata med skolans huvudman, BBABs ordförande

Synpunkter/kritik mot mer övergripande pedagogiska frågor
1. Prata med rektor
2. Prata med skolans huvudman, BBABs ordförande

Synpunkter/kritik mot säkerhetsfrågor, riskfaktorer i barnens miljö
1. Prata med rektor
2. Prata med skolans skyddsombud (Monica Öhman)
3. Prata med skolans huvudman, BBABs ordförande
4. Ta kontakt med arbetsmiljöverket

Synpunkter/kritik som rör övriga fastighetsfrågor
1. Prata med BFABs VD
2. Prata med BFABs ordförand

Synpunkter och klagogmål